Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- Bij voorkeur een afgeronde hbo-bachelor richting Finance of Bedrijfseconomie
- 2-5 jaar relevante werkervaring
- Goed het overzicht kunnen bewaren, verbanden kunnen leggen en het proces kunnen bewaken
- Goed kunnen samenwerken en communicatief vaardig
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Initiatiefrijk, integer, nauwkeurig en een efficiënte werker
Wat krijg je?
- €3.405 - €4.278 bruto p/m (schaal G CAO Woondiensten), afhankelijk van kennis en ervaring en o.b.v. 36-urige werkweek
- 36-urige werkweek
- We beginnen met een jaarcontract met de intentie voor een vaste aanstelling
- Ruim 5 weken vakantie per jaar
- Volop aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden met een persoonlijk opleidingsbudget
- Laptop en mobiele telefoon
- Ruime thuiswerkmogelijkheden (o.a. ingerichte thuiswerkplek en thuiswerkvergoeding)
- Auto of fietsen? Altijd een gunstige reiskostenvergoeding van €0,40 per km (deel belast deels onbelast)
- Een gezellig Grand Café waar je tegen een goed tarief met je collega’s kunt lunchen
Wat doe je?
- 25% Financiële cijfers analyseren en corrigeren
- 20% Met afdeling Control samenwerken
- 15% Aan verbeterprojecten deelnemen
- 20% Op jaarlijkse aangiftes en controles toezicht houden
- 10% Correcties uitvoeren en kosten doorverdelen
- 10% Procesverbeteringen voorstellen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Bas de Bruijn
Manager Financiën a.i.
Vacature
Als Financieel Specialist (interne functienaam Financieel Administratief Expert) bij Vivare ben je verantwoordelijk voor het waarborgen van een betrouwbare financiële administratie. Samen met twee collega's analyseer je maandelijks de financiële cijfers en voer je waar nodig correcties uit. Deze analyses zijn gebaseerd op Critical Financial Controls (CFC's), een belangrijk onderdeel om de financiële integriteit van de organisatie te garanderen. Je bent ook betrokken bij de maand- en jaarafsluiting, waarbij je direct samenwerkt met je collega's van de Financiële Administratie en van de afdeling Control om de nauwkeurigheid van de financiële rapportages te verzekeren.
Daarnaast draag je bij aan de continuïteit en verbetering van de organisatie door actief deel te nemen aan projecten en initiatieven die de financiële procedures beïnvloeden. Je voert correcties uit op journaalposten en zorgt voor de juiste doorverdeling van diverse kosten. Ook houd je toezicht op de jaarlijkse aangiftes en controles, zoals de WOZ/OZB, waterschapslasten en de BTW-aangifte, en de controle van de jaarrekening van VvE’s. Verder stel je verbeteringen voor in de manier waarop gegevens worden aangeleverd en verwerkt.
Je komt te werken op de afdeling Financiële Administratie, waar je samenwerkt met ongeveer tien collega's, waaronder twee collega's in dezelfde functie, de Financieel Specialisten. Je werkt onder de verantwoordelijkheid van de Manager Financiële Administratie.
Als je het leuk vindt om met cijfers te werken en diverse collega's te ondersteunen, en je het niet erg vindt dat besluitvorming soms anders verloopt dan je zelf zou willen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag werk je intensief samen met je collega's aan financiële analyses en correcties.
Op een minder leuke werkdag moet je veel standaardwerk verrichten, wat weinig uitdagend is en soms aanvoelt als bulkwerk.
- 07:00
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Lunch
- Voorbeeld weekagenda
- Financiële cijfers analyseren en corrigeren
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met Controller
- Aan verbeterprojecten deelnemen
- Overige administratieve werkzaamheden uitvoeren
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Op jaarlijkse aangiftes en controles toezicht houden
- Procesverbeteringen voorstellen
- Financiële cijfers analyseren en corrigeren
-
- Lunch
- Overleg met Controller
- Correcties uitvoeren en kosten doorverdelen
- Financiële cijfers analyseren en corrigeren
- Overige administratieve werkzaamheden uitvoeren
-
- Afdelingsoverleg
- Lunch
- Op jaarlijkse aangiftes en controles toezicht houden
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met collega
- Correcties uitvoeren en kosten doorverdelen
-
- Lunch
- Procesverbeteringen voorstellen
- Mails lezen en beantwoorden
- Aan verbeterprojecten deelnemen
- Overige administratieve werkzaamheden uitvoeren
- Financiële cijfers analyseren en corrigeren
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Bij Vivare is er volop aandacht voor jouw persoonlijke groei en professionele ontwikkeling, zowel in de hoogte als in de breedte. Je wordt ondersteund in het uitbouwen van je talenten en het actueel houden van kennis en vaardigheden. De Vivare Academie, een eigen online platform, biedt actuele klassikale en online trainingen om kennis en vakbekwaamheid te vergroten. Dit aanbod wordt continu aangepast met input van medewerkers, waardoor kennis en kunde van Vivarianen wordt gestimuleerd en er altijd ruimte is voor groei. Daarnaast krijgen ook jonge talenten bij Vivare volop kansen om zich verder te ontwikkelen. Jong Vivare brengt jonge collega’s uit diverse afdelingen en teams samen voor leerzame en gezellige activiteiten, waarbij netwerken en kennisdeling centraal staan.
Werken bij Vivare
Vivare is met 55.000 huurders een van de grootste woningcorporaties in Oost-Nederland. Dag in, dag uit zetten we ons in om in de regio zo veel mogelijk mensen een comfortabel en betaalbaar thuis te bieden. We richten ons specifiek op kwetsbare groepen en mensen met een bescheiden inkomen, zodat ook zij met plezier en in veiligheid kunnen wonen. Vivare heeft een uitdagende, maatschappelijke taak en die pakken we niet alleen aan. We slaan de handen ineen met bewoners, gemeenten, de overheid, aannemers en specialistische organisaties om samen onze doelstellingen te realiseren.
We zijn actief in deze gemeenten: Arnhem, Duiven, Overbetuwe, Renkum, Rheden en Westervoort. Verder zijn we actief in de volgende plaatsen: Arnhem, De Steeg, Dieren, Doorwerth, Duiven, Ellecom, Elst, Groessen, Heelsum, Heveadorp, Loo, Oosterbeek, Renkum, Rheden, Rozendaal, Spankeren, Velp, Westervoort en Wolfheze.
Zit jouw ideale vacature er niet tussen? Maak dan een JobAlert aan. Op deze manier krijg je direct bericht als we een vacature hebben geplaatst.
Contact met team HR? Dat kan! Bel ons dan via +3188-0541255.
- Kantoor in Arnhem
- Circa 300 medewerkers in Nederland
- Gem. leeftijd 47 jaar
- Thuiswerkmogelijkheden (o.a. ingerichte thuiswerkplek en thuiswerkvergoeding)