Medewerker Financiële Administratie

Medewerker Financiële Administratie

Vivare Arnhem

Wat is vereist?

  • Afgeronde mbo-opleiding in de richting van financieel administratief
  • 2-5 jaar werkervaring
  • In staat om met hoge mate van nauwkeurigheid en zorgvuldigheid te werken
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Uitstekende samenwerkingsvaardigheden en sterke communicatieve eigenschappen

Wat krijg je?

  • €2.960 tot €3.615 (schaal E CAO Woondiensten) bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 36-urige werkweek
  • Je start met een jaarcontract met de intentie voor een vaste aanstelling
  • Ruim 5 weken vakantie per jaar
  • Volop aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden met een persoonlijk opleidingsbudget
  • Laptop en mobiele telefoon
  • Ruime thuiswerkmogelijkheden (o.a. een ingerichte thuiswerkplek en thuiswerkvergoeding)
  • Auto of Fietsen? Altijd een gunstige reiskostenvergoeding van €0,40 per km (deels belast, deels onbelast)
  • Een gezellig Grand Café waar je tegen een goed tarief met je collega's kunt lunchen

Wat doe je?

  • 15% Betalingen van huurders verwerken
  • 30% Administratie verwerken en vragen beantwoorden
  • 10% Intern overleg
  • 25% Mails lezen en beantwoorden
  • 20% Maandelijkse taken uitvoeren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Bas de Bruijn

Manager Financiële administratie

Vacature

Als Medewerker Financiële Administratie bij Vivare ben je verantwoordelijk voor het beheer van de huuradministratie. Een belangrijk onderdeel van je werk is het verwerken van huurbetalingen, zodat deze correct worden geregistreerd. Je houdt je bezig met diverse administratieve werkzaamheden, zoals het maken van afrekeningen bij huurbeëindigingen en het doorbelasten van kosten. Daarnaast beantwoord je uiteenlopende vragen van huurders en collega’s, bijvoorbeeld over openstaande posten, mutaties in het vastgoed of eindafrekeningen van deurwaarders. Ook verzorg je periodiek processen zoals het versturen van aanmaningen, het opvoeren van zonnepanelen en het voorbereiden van huurverlengingen en bijbehorende incasso’s. Deze afwisselende taken vragen om nauwkeurigheid, het vermogen om situaties goed te doorzien en een goede kennis van administratieve systemen.

Bij Vivare is een goede inwerkperiode een prioriteit, zodat je snel vertrouwd raakt met alle administratieve processen en systemen. Je werkt in een team dat goed op elkaar is ingespeeld, elkaar ondersteunt en openstaat voor vragen. Naast je directe collega’s van de huuradministratie heb je regelmatig contact met andere afdelingen binnen Vivare, waardoor je bijdraagt aan een soepele samenwerking en uitstekende dienstverlening.

Je komt terecht in het team Huuradministratie, dat bestaat uit zeven collega’s. Vijf van hen richten zich op de huuradministratie, terwijl twee collega’s zich specialiseren in de servicekosten. Samen vormen jullie een belangrijk onderdeel van de afdeling Administratie, een groep waar samenwerking en collegialiteit centraal staan.

Als je het leuk vindt om afwisselend werk te doen en je het een uitdaging vindt om zowel zaken uit te zoeken als daadwerkelijk productieve resultaten te behalen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Medewerker Financiële Administratie

Op een leuke werkdag begin je de ochtend met het verwerken van de bank en duik je daarna in een taak die je volledig kunt afronden. De dag is geslaagd als je collega's hebt kunnen helpen en je afsluit met een goed gesprek.

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met hoge werkdruk en haperende systemen, maar het is altijd een opluchting als je uiteindelijk alles hebt afgerond.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Betalingen van huurders controleren en verwerken
    • Intern overleg
    • Administratie verwerken
    • Lunch
    • Vragen van huurders en collega's beantwoorden
    • Aanmaningen versturen
    • Intern overleg
    • Administratie verwerken
    • Bank verwerken en controleren van betalingen
    • Huuradministratie overleg
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Bank verwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Administratie verwerken
    • Administratie bijwerken

Voorbeeld uit de praktijk

De rekening courant van een huurder moet worden vereffend, maar er zijn complicaties door eerdere betalingsregelingen. Wat doe je?

In deze situatie werk je samen met een collega om te achterhalen wat er precies mis is gegaan. Je onderzoekt de betalingsregelingen die zijn getroffen en controleert de bijbehorende administratieve gegevens. Vervolgens zorg je ervoor dat de vereffening correct wordt uitgevoerd, zodat alles weer klopt. Dit kan betekenen dat je fouten corrigeert, extra betalingen in de administratie verwerkt of contact opneemt met de huurder om misverstanden op te helderen. Het doel is altijd om de administratie nauwkeurig en overzichtelijk te houden.

Groeipad

Bij Vivare is er volop aandacht voor jouw persoonlijke groei en professionele ontwikkeling, zowel in de hoogte als in de breedte. Je wordt ondersteund in het uitbouwen van je talenten en het actueel houden van kennis en vaardigheden. De Vivare Academie, een eigen online platform, biedt actuele klassikale en online trainingen om kennis en vakbekwaamheid te vergroten. Dit aanbod wordt continu aangepast met input van medewerkers, waardoor kennis en kunde van Vivarianen wordt gestimuleerd en er altijd ruimte is voor groei. Daarnaast krijgen ook jonge talenten bij Vivare volop kansen om zich verder te ontwikkelen. Jong Vivare brengt jonge collega’s uit diverse afdelingen en teams samen voor leerzame en gezellige activiteiten, waarbij netwerken en kennisdeling centraal staan.

Medewerker Financiële Administratie
Senior Medewerker FA

Werken bij Vivare

Vivare is met 55.000 huurders een van de grootste woningcorporaties in Oost-Nederland. Dag in, dag uit zetten we ons in om in de regio zo veel mogelijk mensen een comfortabel en betaalbaar thuis te bieden. We richten ons specifiek op kwetsbare groepen en mensen met een bescheiden inkomen, zodat ook zij met plezier en in veiligheid kunnen wonen. Vivare heeft een uitdagende, maatschappelijke taak en die pakken we niet alleen aan. We slaan de handen ineen met bewoners, gemeenten, de overheid, aannemers en specialistische organisaties om samen onze doelstellingen te realiseren.

We zijn actief in deze gemeenten: Arnhem, Duiven, Overbetuwe, Renkum, Rheden en Westervoort. Verder zijn we actief in de volgende plaatsen: Arnhem, De Steeg, Dieren, Doorwerth, Duiven, Ellecom, Elst, Groessen, Heelsum, Heveadorp, Loo, Oosterbeek, Renkum, Rheden, Rozendaal, Spankeren, Velp, Westervoort en Wolfheze.

 Zit jouw ideale vacature er niet tussen? Maak dan een  JobAlert aan.  Op deze manier krijg je direct bericht als we een vacature hebben geplaatst.

Contact met team HR? Dat kan! Bel ons dan via +3188-0541255.

  • Kantoor in Arnhem
  • Circa 300 medewerkers in Nederland
  • Gem. leeftijd 47 jaar
  • Thuiswerkmogelijkheden (o.a. ingerichte thuiswerkplek en thuiswerkvergoeding)

Collega's

Foto van medewerker Sanne van der Teems
Foto van medewerker Erwin Daams
Foto van medewerker Rosanne Hoogers
Foto van medewerker Arjan van Turnhout
Foto van medewerker Sanne Rosalina
Foto van medewerker Femke Smits
Foto van medewerker Wim Bastein

Sanne van der Teems - Communicatie medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Wat mij vooral aansprak in het werken bij Vivare is het maatschappelijke karakter. Ik ben gek op teksten schrijven en content creëren. In deze functie ben ik daar veel mee bezig en kan ik nog veel leren van mijn collega's.

Wat was je vorige baan?
Junior online marketeer

Wat doe je in je vrije tijd?
Korfballen, met vrienden en vriendinnen afspreken, naar festivals, lekkere dingen bakken.

Erwin Daams - Projectleider Brandveiligheid – Complex Gestuurd Onderhoud (CGO)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na vele jaren in de commerciële branche gewerkt te hebben, wilde ik graag iets doen waarin ik directer mijn steentje kan bijdragen voor de mens. In dit geval dus voor onze huurders.

Wat was je vorige baan?
Relatiebeheerder - Hefas Brandbeveiliging B.V.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, series kijken en naar Vitesse gaan.

Rosanne Hoogers - Senior klantconsulent Team Rheden - Renkum

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Vivare gaan werken om betrokken te zijn met de huurders in de wijk en ervoor te zorgen dat huurders fijn kunnen wonen.

Wat was je vorige baan?
Verkoopmedewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Winkelen & paardrijden

Arjan van Turnhout - Senior klantconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Vivare heeft een uitdagende maatschappelijke taak en als klantconsulent lever je een directe bijdrage. Toen ik (bijna) 5 jaar geleden de vacature zag was ik direct enthousiast. Daarnaast is er binnen Vivare volop aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling, hierdoor heb ik recent de stap gemaakt naar de functie van senior Klantconsulent.

Wat was je vorige baan?
Filiaalmanager - Detailhandel

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en samen zijn met familie en vrienden.

Sanne Rosalina - Manager Communicatie, afdeling Communicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een mensgerichte organisatie, maatschappelijk betrokken én lekker in beweging. Hier voel ik mij thuis. Samen met collega's een steentje bijdragen aan het bieden van een fijn thuis aan onze huurders. Elke dag van waarde zijn, voor onze huurders en voor elkaar.

Wat was je vorige baan?
Manager marketing en communicatie bij een particuliere zorgorganisatie

Wat doe je in je vrije tijd?
In gezelschap van vrienden en familie leuke dingen ondernemen. Samen met man en kinderen genieten van kleine en grote geluksmomenten.

Femke Smits - Strategisch adviseur HR en Organisatieontwikkeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie sprak mij enorm aan, in combinatie met de maatschappelijke impact die Vivare maakt. En het onderdeel zijn van een HR- team, maakt dat ik me als een vis in het water voel.

Wat was je vorige baan?
HR-adviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Leuke dingen doen met mijn gezin. Wandelen met de hondjes, winkelen en borrelen met vrienden.

Wim Bastein - Kwaliteitsexpert Vastgoedprojecten, afdeling Complexgestuurd Onderhoud en Ontwikkeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb een maatschappelijk hart en wil iets betekenen voor een ander (huurders, collega's, onderhoudspartners, etc.). En Vivare staat bekend als een fijne werkgever.

Wat was je vorige baan?
Werkvoorbereider Spoor ProRail.

Wat doe je in je vrije tijd?
Feyenoord aanmoedigen, sporten met mijn zoon en wandelen met de hond.

Sollicitatieproces

Intake Recruiter of HR (brief selectie)
Eerste gesprek leidinggevende en collega
± Binnen 2 weken
Tweede gesprek met een medewerker van het team en/of HR
± Binnen 1 week
Eventueel een meeloopdag of -ochtend
Arbeidsvoorwaardengesprek met HR
± Binnen 2 weken
Aanvragen VOG
± Binnen 2 weken
Tekenen arbeidsovereenkomst

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven