Manager Verhuren

Tijdelijk gesloten

Manager Verhuren

Vivare Arnhem

Wat is vereist?

  • Hbo+ werk en denkniveau
  • 5 tot 10 jaar leidinggevende ervaring aan een groot en divers team
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je hebt uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden
  • Je bent empathisch, kunt goed luisteren en een team inspireren
  • Je bent reflecterend en kunt kritisch kijken naar je eigen handelen
  • Je speelt adequaat in op interne en externe ontwikkelingen

Wat krijg je?

  • €5.181 - €7.198 (Schaal L, CAO Woondiensten) bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 36-urige werkweek
  • We beginnen met een jaarcontract met de intentie voor een vaste aanstelling
  • Ruim 6 weken vakantie per jaar
  • Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling met een opleidingsbudget
  • Laptop en mobiele telefoon
  • Ruime thuiswerkmogelijkheden (o.a. ingerichte thuiswerkplek en thuiswerkvergoeding)
  • Deelname aan de leaseregeling
  • Een gezellig Grand Café waar je tegen een goed tarief met je collega’s kunt lunchen

Wat doe je?

  • 20% Gesprekken met medewerkers/professionals
  • 10% HRM gerelateerde vraagstukken behandelen
  • 30% Intern overleg
  • 10% Management overleggen bijwonen
  • 10% Werkgroepen bijwonen
  • 10% Mail en administratie verwerken
  • 10% Externe bijeenkomsten bezoeken

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Manager Verhuren bij Vivare ben je, samen met je collega Manager, eindverantwoordelijk voor alles wat zich binnen de keten Verhuren afspeelt. Dit begint bij een huuropzegging en eindigt bij de bewoning door een nieuwe huurder. Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor de periode waarin een huurder in de woning woont, spelen er mogelijk zaken rondom incasso en overlast. Ook deze twee processen maken onderdeel uit van jouw team en jouw verantwoordelijkheid. Naast woningen verhuren we ook ander vastgoed, zoals zakelijk onroerend goed of parkeerplekken. Jouw focus ligt op huurderstevredenheid, die je samen met een toegewijd team van medewerkers bevordert. Het is jouw taak om de werkomgeving zo optimaal mogelijk in te richten, zodat het team efficiënt kan werken. Werkzaamheden van het team zijn onder andere: het bezichtigen van woningen met kandidaat huurders, het opleveren van de woning aan de nieuwe huurder, het incasseren van huur, het aanpakken van overlast en het oplossen van andere uitdagingen.

In deze functie voer je veel gesprekken met medewerkers, besteed je aandacht aan HRM-vraagstukken en draag je bij aan interne overleggen en overleggen met het management. Verder houd je je bezig met de optimalisatie van werkprocessen en zorg je ervoor dat de gehele afdeling dezelfde richting opgaat. Omdat je de verantwoordelijkheid draagt voor een groot team, werk je intensief samen met een andere Manager Verhuren. Samen geven jullie leiding aan ongeveer 80 mensen. Om dit goed te organiseren, stem je regelmatig de werkzaamheden af om het overzicht te behouden. Daarnaast ben je ook onderdeel van het MT, samen met de andere managers draag je de zorg voor strategische, tactische en operationele vraagstukken die het domein van Wonen van onze huurders raakt. De directie Wonen bestaat uit een Directeur, zes Managers en ongeveer 160 medewerkers.

Naast bovengenoemde interne focus, zijn o.a. onze gemeenten, andere woningcorporaties, onderhoudspartners en samenwerkingspartners in de regio ook belangrijke stakeholders van de manager.

Als je het leuk vindt om de talenten van medewerkers te zien en optimaal te benutten en graag in de corporatiesector wilt werken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Manager Verhuren

Op een leuke werkdag zie je dat medewerkers plezier en voldoening uit hun werk halen en dat veel huurders geholpen zijn.

Op een minder leuke werkdag merk je dat er veel focus ligt op interne zaken, waardoor het bredere plaatje vergeten wordt.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Lunch
    • Intern overleg
    • Gesprekken met medewerkers/professionals
    • HRM-gerelateerde vraagstukken behandelen
    • Werkgroepen bijwonen
    • Externe bijeenkomsten bezoeken
    • Interne afstemming en processen optimaliseren
    • Dagstart
    • Gesprekken met medewerkers/professionals
    • HRM-gerelateerde vraagstukken behandelen
    • Werkgroepen bijwonen
    • Mail en administratie verwerken
    • Intern overleg
    • Werkgroepen bijwonen
    • Dagstart
    • Werkgroep Verhuur
    • Lunch
    • Gesprekken met medewerkers/professionals
    • HRM-gerelateerde vraagstukken behandelen
    • Mail en administratie verwerken
    • Interne afstemming en processen optimaliseren
    • Dagstart
    • Gebiedsteamoverleg
    • Lunch
    • Intern overleg
    • Gesprekken met medewerkers/professionals
    • Externe bijeenkomsten bezoeken
    • Mail en administratie verwerken
    • Interne afstemming en processen optimaliseren

Voorbeeld uit de praktijk

Per 1 juli 2024 is de nieuwe Wet betaalde huur in werking getreden, voor 01-01-2025 moeten corporaties alles rondom deze wet op orde hebben. Hoe ga je te werk?

Als Manager Verhuren is het aan jou de taak om te bepalen wat er aan de strategische en beleidsmatige kant wel of niet aangepast moet worden. Verder denk je na over de mogelijke impact van de nieuwe wet en wat er nodig is in het systeem/de applicatie en vastgoeddata aangezien de wet ook betrekking heeft op de registratie, waardering maar ook de communicatie van de WWS punten. Je bepaalt en communiceert goed wie waar verantwoordelijk voor is en hoe alle belangrijke zaken tijdig in kaart worden gebracht en worden geïmplementeerd zodat de organisatie vanaf januari aan alle wettelijke verplichtingen voldoet.

Groeipad

Bij Vivare is er volop aandacht voor jouw persoonlijke groei en professionele ontwikkeling, zowel in de hoogte als in de breedte. Je wordt ondersteund in het uitbouwen van je talenten en het actueel houden van kennis en vaardigheden. De Vivare Academie, een eigen online platform, biedt actuele klassikale en online trainingen om kennis en vakbekwaamheid te vergroten. Dit aanbod wordt continu aangepast met input van medewerkers, waardoor kennis en kunde van Vivarianen wordt gestimuleerd en er altijd ruimte is voor groei. Daarnaast krijgen ook jonge talenten bij Vivare volop kansen om zich verder te ontwikkelen. Jong Vivare brengt jonge collega’s uit diverse afdelingen en teams samen voor leerzame en gezellige activiteiten, waarbij netwerken en kennisdeling centraal staan.

Manager Verhuren

Werken bij Vivare

Vivare is met 55.000 huurders een van de grootste woningcorporaties in Oost-Nederland. Dag in, dag uit zetten we ons in om in de regio zo veel mogelijk mensen een comfortabel en betaalbaar thuis te bieden. We richten ons specifiek op kwetsbare groepen en mensen met een bescheiden inkomen, zodat ook zij met plezier en in veiligheid kunnen wonen. Vivare heeft een uitdagende, maatschappelijke taak en die pakken we niet alleen aan. We slaan de handen ineen met bewoners, gemeenten, de overheid, aannemers en specialistische organisaties om samen onze doelstellingen te realiseren.

We zijn actief in deze gemeenten: Arnhem, Duiven, Overbetuwe, Renkum, Rheden en Westervoort. Verder zijn we actief in de volgende plaatsen: Arnhem, De Steeg, Dieren, Doorwerth, Duiven, Ellecom, Elst, Groessen, Heelsum, Heveadorp, Loo, Oosterbeek, Renkum, Rheden, Rozendaal, Spankeren, Velp, Westervoort en Wolfheze.

 Zit jouw ideale vacature er niet tussen? Maak dan een  JobAlert aan.  Op deze manier krijg je direct bericht als we een vacature hebben geplaatst.

Contact met team HR? Dat kan! Bel ons dan via +3188-0541255.

  • Kantoor in Arnhem
  • Circa 300 medewerkers in Nederland
  • Gem. leeftijd 47 jaar
  • Thuiswerkmogelijkheden (o.a. ingerichte thuiswerkplek en thuiswerkvergoeding)

Collega's

Foto van medewerker Sanne van der Teems
Foto van medewerker Erwin Daams
Foto van medewerker Rosanne Hoogers
Foto van medewerker Arjan van Turnhout
Foto van medewerker Sanne Rosalina
Foto van medewerker Femke Smits
Foto van medewerker Wim Bastein

Sanne van der Teems - Communicatie medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Wat mij vooral aansprak in het werken bij Vivare is het maatschappelijke karakter. Ik ben gek op teksten schrijven en content creëren. In deze functie ben ik daar veel mee bezig en kan ik nog veel leren van mijn collega's.

Wat was je vorige baan?
Junior online marketeer

Wat doe je in je vrije tijd?
Korfballen, met vrienden en vriendinnen afspreken, naar festivals, lekkere dingen bakken.

Erwin Daams - Projectleider Brandveiligheid – Complex Gestuurd Onderhoud (CGO)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na vele jaren in de commerciële branche gewerkt te hebben, wilde ik graag iets doen waarin ik directer mijn steentje kan bijdragen voor de mens. In dit geval dus voor onze huurders.

Wat was je vorige baan?
Relatiebeheerder - Hefas Brandbeveiliging B.V.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, series kijken en naar Vitesse gaan.

Rosanne Hoogers - Senior klantconsulent Team Rheden - Renkum

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Vivare gaan werken om betrokken te zijn met de huurders in de wijk en ervoor te zorgen dat huurders fijn kunnen wonen.

Wat was je vorige baan?
Verkoopmedewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Winkelen & paardrijden

Arjan van Turnhout - Senior klantconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Vivare heeft een uitdagende maatschappelijke taak en als klantconsulent lever je een directe bijdrage. Toen ik (bijna) 5 jaar geleden de vacature zag was ik direct enthousiast. Daarnaast is er binnen Vivare volop aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling, hierdoor heb ik recent de stap gemaakt naar de functie van senior Klantconsulent.

Wat was je vorige baan?
Filiaalmanager - Detailhandel

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en samen zijn met familie en vrienden.

Sanne Rosalina - Manager Communicatie, afdeling Communicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een mensgerichte organisatie, maatschappelijk betrokken én lekker in beweging. Hier voel ik mij thuis. Samen met collega's een steentje bijdragen aan het bieden van een fijn thuis aan onze huurders. Elke dag van waarde zijn, voor onze huurders en voor elkaar.

Wat was je vorige baan?
Manager marketing en communicatie bij een particuliere zorgorganisatie

Wat doe je in je vrije tijd?
In gezelschap van vrienden en familie leuke dingen ondernemen. Samen met man en kinderen genieten van kleine en grote geluksmomenten.

Femke Smits - Strategisch adviseur HR en Organisatieontwikkeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie sprak mij enorm aan, in combinatie met de maatschappelijke impact die Vivare maakt. En het onderdeel zijn van een HR- team, maakt dat ik me als een vis in het water voel.

Wat was je vorige baan?
HR-adviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Leuke dingen doen met mijn gezin. Wandelen met de hondjes, winkelen en borrelen met vrienden.

Wim Bastein - Kwaliteitsexpert Vastgoedprojecten, afdeling Complexgestuurd Onderhoud en Ontwikkeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb een maatschappelijk hart en wil iets betekenen voor een ander (huurders, collega's, onderhoudspartners, etc.). En Vivare staat bekend als een fijne werkgever.

Wat was je vorige baan?
Werkvoorbereider Spoor ProRail.

Wat doe je in je vrije tijd?
Feyenoord aanmoedigen, sporten met mijn zoon en wandelen met de hond.

Sollicitatieproces

Brievenselectie
± 1-2 weken
Twee gesprekken achter elkaar met Directeur, collega Managers, Medewerkers en HR
± 1-2 weken
Selectie Assessment
± 1-2 weken
Arbeidsvoorwaardengesprek met HR

Interessante baan?

Interesse
Terug naar boven