Communicatieadviseur Externe Communicatie

Vacature gesloten

Communicatieadviseur Externe Communicatie

Vivare Arnhem

Wat is vereist?

  • Afgeronde opleiding Hbo Communicatie
  • Minimaal 10 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Je kunt complexe informatie omzetten naar een begrijpelijke boodschap
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je kunt overtuigen en goed samenwerken met collega’s
  • Je bent een verbinder, hebt een kritische blik en kunt goed schakelen tussen strategie en implementatie

Wat krijg je?

  • €4.366 - €5.897 bruto p/m (schaal J CAO Woondiensten), afhankelijk van kennis en ervaring en o.b.v. 36-urige werkweek
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • Ruim 5 weken vakantie per jaar
  • Volop aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden met een persoonlijk opleidingsbudget
  • Laptop en mobiele telefoon
  • Ruime thuiswerkmogelijkheden (o.a. ingerichte thuiswerkplek en thuiswerkvergoeding)
  • Auto of fietsen? Altijd een gunstige reiskostenvergoeding van €0,40 per km (deels belast, deels onbelast)
  • Een gezellig Grand Café waar je tegen een goed tarief met je collega’s kunt lunchen.

Wat doe je?

  • 20% Kanaalstrategie bepalen
  • 10% Informatie verzamelen
  • 10% Overleg advies communicatie huuraanpassingen bijwonen
  • 10% Communicatiemiddel brandveiligheid ontwikkelen
  • 10% Project communicatie in de wijk uitwerken
  • 20% Intern overleg
  • 10% Externe afspraken
  • 10% Presentatie over strategisch advies propositie geven

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Sanne Rosalina

Manager Communicatie

Vacature

Als Communicatieadviseur Externe Communicatie bij Vivare ben je verantwoordelijk voor alle communicatie gericht op de huurders. Dit betekent dat je adviseert over informatie en veranderingen gericht op de belangrijkste doelgroep en ook zorgdraagt voor de implementatie. Daarnaast vertaal je ook de behoeften en wensen van de huurders op een heldere manier weer terug naar de organisatie.

Je bent verantwoordelijk voor de kanaalstrategie, de optimalisatie van middelen en het ontwikkelen van een passende boodschap. Je weet de balans te vinden tussen het zijn van een strategisch en tactisch adviseur en een uitvoerder. Verder ben je verantwoordelijk voor meerdere kanalen, zowel online als offline, bijvoorbeeld social media, mailings, flyers etc. Je verzamelt input voor jouw middelen door contact met huurders, door huurdersonderzoeken te analyseren en door veranderingen binnen de organisatie te vertalen naar overzichtelijke informatie.

Je maakt deel uit van het Communicatie Team, dat bestaat uit een Manager, vier Communicatieadviseurs en twee Communicatiemedewerkers. Binnen de afdeling zijn er diverse werkvelden, ondanks dat werk je veel samen met je directe collega’s. Daarnaast heb je regelmatig contact met collega’s van andere afdelingen. Je bent ook veel in contact met externe partijen zoals gemeentes en huurdersbelangenverenigingen, om bijvoorbeeld de aanpak betreffende externe communicatie in de wijk te bespreken.

Als je het leuk vindt om passende communicatie te ontwikkelen voor onze huurders en je krijgt er energie van om je werk af te stemmen met verschillende belanghebbenden, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Communicatieadviseur Externe Communicatie

Op een deze werkdag heb je veel contact met collega's, vind je veel relevante informatie voor jouw onderzoek en schuif je aan bij een overleg om advies te geven over externe communicatie.

Op deze werkdag heb je veel overleggen gepland op een dag (zowel intern als extern) en heb je daarnaast geen tijd voor andere werkzaamheden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Lunch
    • Dagstart
    • Kanaalstrategie bepalen
    • Informatie verzamelen
    • Intern overleg
    • Intern overleg
    • Lunch
    • Dagstart
    • Externe afspraken
    • Overleg advies communicatie huuraanpassing bijwonen
    • Project communicatie in de wijk uitwerken
    • Dagstart
    • Informatie verzamelen
    • Communicatiemiddel brandveiligheid ontwikkelen
    • Intern overleg
    • Kanaalstrategie bepalen
    • Externe afspraak

Voorbeeld uit de praktijk

Uit een recent onderzoek is gebleken dat de huurders behoefte hebben aan meer communicatiekanalen dan die op dit moment worden ingezet door de organisatie. Wat doe je?

Het is belangrijk om de data vanuit het onderzoek te analyseren en op basis daarvan een uitgebreid en goed onderbouwd advies te vormen over de inzet van nieuwe kanalen en de optimalisatie van de huidige kanalen. Je evalueert alle mogelijkheden en betrekt degenen die nodig zijn om de veranderingen door te kunnen voeren. Je overtuigt je collega's en het MT door uit te leggen wat de toegevoegde waarde is van de aankomende veranderingen. Hierna kun je starten met de implementatie van jouw plan. Tijdens dit proces is heldere communicatie en overtuigingskracht van belang.

Groeipad

Bij Vivare is er volop aandacht voor jouw persoonlijke groei en professionele ontwikkeling, zowel in de hoogte als in de breedte. Je wordt ondersteund in het uitbouwen van je talenten en het actueel houden van kennis en vaardigheden. De Vivare Academie, een eigen online platform, biedt actuele klassikale en online trainingen om kennis en vakbekwaamheid te vergroten. Dit aanbod wordt continu aangepast met input van medewerkers, waardoor kennis en kunde van Vivarianen wordt gestimuleerd en er altijd ruimte is voor groei. Daarnaast krijgen ook jonge talenten bij Vivare volop kansen om zich verder te ontwikkelen. Jong Vivare brengt jonge collega’s uit diverse afdelingen en teams samen voor leerzame en gezellige activiteiten, waarbij netwerken en kennisdeling centraal staan.

Communicatieadviseur Externe Communicatie

Werken bij Vivare

Vivare is met 55.000 huurders een van de grootste woningcorporaties in Oost-Nederland. Dag in, dag uit zetten we ons in om in de regio zo veel mogelijk mensen een comfortabel en betaalbaar thuis te bieden. We richten ons specifiek op kwetsbare groepen en mensen met een bescheiden inkomen, zodat ook zij met plezier en in veiligheid kunnen wonen. Vivare heeft een uitdagende, maatschappelijke taak en die pakken we niet alleen aan. We slaan de handen ineen met bewoners, gemeenten, de overheid, aannemers en specialistische organisaties om samen onze doelstellingen te realiseren.

We zijn actief in deze gemeenten: Arnhem, Duiven, Overbetuwe, Renkum, Rheden en Westervoort. Verder zijn we actief in de volgende plaatsen: Arnhem, De Steeg, Dieren, Doorwerth, Duiven, Ellecom, Elst, Groessen, Heelsum, Heveadorp, Loo, Oosterbeek, Renkum, Rheden, Rozendaal, Spankeren, Velp, Westervoort en Wolfheze.

 Zit jouw ideale vacature er niet tussen? Maak dan een  JobAlert aan.  Op deze manier krijg je direct bericht als we een vacature hebben geplaatst.

Contact met team HR? Dat kan! Bel ons dan via +3188-0541255.

  • Kantoor in Arnhem
  • Circa 300 medewerkers in Nederland
  • Gem. leeftijd 47 jaar
  • Thuiswerkmogelijkheden (o.a. ingerichte thuiswerkplek en thuiswerkvergoeding)

Collega's

Foto van medewerker Sanne van der Teems
Foto van medewerker Erwin Daams
Foto van medewerker Rosanne Hoogers
Foto van medewerker Arjan van Turnhout
Foto van medewerker Sanne Rosalina
Foto van medewerker Femke Smits
Foto van medewerker Wim Bastein

Sanne van der Teems - Communicatie medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Wat mij vooral aansprak in het werken bij Vivare is het maatschappelijke karakter. Ik ben gek op teksten schrijven en content creëren. In deze functie ben ik daar veel mee bezig en kan ik nog veel leren van mijn collega's.

Wat was je vorige baan?
Junior online marketeer

Wat doe je in je vrije tijd?
Korfballen, met vrienden en vriendinnen afspreken, naar festivals, lekkere dingen bakken.

Erwin Daams - Projectleider Brandveiligheid – Complex Gestuurd Onderhoud (CGO)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na vele jaren in de commerciële branche gewerkt te hebben, wilde ik graag iets doen waarin ik directer mijn steentje kan bijdragen voor de mens. In dit geval dus voor onze huurders.

Wat was je vorige baan?
Relatiebeheerder - Hefas Brandbeveiliging B.V.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, series kijken en naar Vitesse gaan.

Rosanne Hoogers - Senior klantconsulent Team Rheden - Renkum

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Vivare gaan werken om betrokken te zijn met de huurders in de wijk en ervoor te zorgen dat huurders fijn kunnen wonen.

Wat was je vorige baan?
Verkoopmedewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Winkelen & paardrijden

Arjan van Turnhout - Senior klantconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Vivare heeft een uitdagende maatschappelijke taak en als klantconsulent lever je een directe bijdrage. Toen ik (bijna) 5 jaar geleden de vacature zag was ik direct enthousiast. Daarnaast is er binnen Vivare volop aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling, hierdoor heb ik recent de stap gemaakt naar de functie van senior Klantconsulent.

Wat was je vorige baan?
Filiaalmanager - Detailhandel

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en samen zijn met familie en vrienden.

Sanne Rosalina - Manager Communicatie, afdeling Communicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een mensgerichte organisatie, maatschappelijk betrokken én lekker in beweging. Hier voel ik mij thuis. Samen met collega's een steentje bijdragen aan het bieden van een fijn thuis aan onze huurders. Elke dag van waarde zijn, voor onze huurders en voor elkaar.

Wat was je vorige baan?
Manager marketing en communicatie bij een particuliere zorgorganisatie

Wat doe je in je vrije tijd?
In gezelschap van vrienden en familie leuke dingen ondernemen. Samen met man en kinderen genieten van kleine en grote geluksmomenten.

Femke Smits - Strategisch adviseur HR en Organisatieontwikkeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie sprak mij enorm aan, in combinatie met de maatschappelijke impact die Vivare maakt. En het onderdeel zijn van een HR- team, maakt dat ik me als een vis in het water voel.

Wat was je vorige baan?
HR-adviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Leuke dingen doen met mijn gezin. Wandelen met de hondjes, winkelen en borrelen met vrienden.

Wim Bastein - Kwaliteitsexpert Vastgoedprojecten, afdeling Complexgestuurd Onderhoud en Ontwikkeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb een maatschappelijk hart en wil iets betekenen voor een ander (huurders, collega's, onderhoudspartners, etc.). En Vivare staat bekend als een fijne werkgever.

Wat was je vorige baan?
Werkvoorbereider Spoor ProRail.

Wat doe je in je vrije tijd?
Feyenoord aanmoedigen, sporten met mijn zoon en wandelen met de hond.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met HR adviseur en collega
Tweede gesprek met leidinggevende en collega
± Binnen een week
Online assessment
± Binnen 3 dagen
Slotgesprek met Directeur en Manager
± Binnen 5 dagen
Arbeidsvoorwaardengesprek
± Binnen 2 dagen
Aanbod

Interessante baan?

Terug naar boven