Senior Medewerker Financiële Administratie

Tijdelijk gesloten

Senior Medewerker Financiële Administratie

Vivare Arnhem

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • 2-5 jaar relevante werkervaring
  • Affiniteit met ICT-applicaties en vaardig met Excel
  • Een brede boekhoudkundige kennis en ervaring
  • Het vermogen hebben om relaties op te bouwen en steun te verwerven
  • Verbanden kunnen leggen
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Sociaal en initiatiefrijk

Wat krijg je?

  • Inschaling tussen €3.405 - €4.278 bruto p/m (schaal G CAO Woondiensten)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • Ruim 5 weken vakantie per jaar (o.b.v. fulltime)
  • Volop aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden met een persoonlijk opleidingsbudget
  • Laptop en mobiele telefoon
  • Ruime thuiswerkmogelijkheden (o.a. ingerichte thuiswerkplek en thuiswerkvergoeding)
  • Auto of fietsen? Altijd een gunstige reiskostenvergoeding van €0,40 per km (deel belast deels onbelast)
  • Een Grand Café waar je tegen een goed tarief met je collega’s kunt lunchen

Wat doe je?

  • 10% Prolongeren (betalingstermijn verlengen)
  • 40% I.s.m. andere afdelingen financieel-administratieve processen verbeteren
  • 20% Huurverhoging voorbereiden en uitvoeren
  • 30% Diverse (complexere) financieel-administratieve taken uitvoeren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Bas de Bruijn

Manager Financiën a.i

Vacature

Als Senior Medewerker Financiële Administratie bij Vivare ben je verantwoordelijk voor het stroomlijnen en verbeteren van processen binnen de financiële administratie. In deze rol combineer je jouw financiële kennis met procesbeheersing en werk je nauw samen met verschillende afdelingen om de dienstverlening aan huurders te optimaliseren. Je bent meer dan een cijfer expert; je bent actief betrokken bij het realiseren van concrete verbeteringen in de administratieve stromen van het bedrijf.

In deze functie ligt de nadruk op het beheren en verbeteren van financiële processen, zoals de administratie van zonnepanelen en servicekosten. Ook besteed je regelmatig tijd aan het prolongeren: het verlengen van betalingstermijnen. Verder heb je regelmatig overleg met verschillende afdelingen binnen de organisatie. Hierbij ligt de focus op het bespreken van lopende projecten en het identificeren van verbetermogelijkheden in uiteenlopende processen, waaronder  de huurverhogingen en de afhandeling van bezwaren.

Je wordt onderdeel van het team Huuradministratie (HA) dat uit zeven collega’s bestaat. Binnen jouw team richten vijf collega’s zich op de huuradministratie en twee collega’s houden zich bezig met de servicekosten. Het team is onderdeel van de grotere afdeling Financiële Administratie. In deze rol krijg je de kans om je expertise in te zetten en bij te dragen aan de verdere professionalisering van de huuradministratie.

Het sollicitatieproces van deze vacature verloopt via Movemaker.

Als je het leuk vindt om op procesniveau bezig te zijn met de financiële administratie, te werken met mensen en je het niet erg vindt dat je dag soms anders loopt dan gepland, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Senior Medewerker Financiële Administratie

Op een leuke werkdag heb je afwisselende overleggen en pak je complexe financiële vraagstukken aan, variërend van WOZ-waarden tot huurverhogingen.

Op een minder leuke werkdag heb je veel overleggen, loopt alles uit of word je continu onderbroken door onverwachte gebeurtenissen, waardoor je geplande taken niet afkrijgt.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00

Voorbeeld uit de praktijk

Je ondervindt problemen met dubbele reserveringen van huurders door onjuiste configuraties in Mollie-betalingen. Wat doe je?

In deze situatie handel je snel en effectief. Je begint met het opsporen en corrigeren van de dubbele boekingen en past daarna de instellingen van het Mollie-betalingssysteem aan om toekomstige fouten te voorkomen. Dit betekent dat je goed moet begrijpen hoe het betalingssysteem en de financiële administratie van je organisatie werken. Daarnaast is het belangrijk om samen te werken met je collega's van verschillende afdelingen. Verder neem je het initiatief om regelmatig de processen te blijven controleren en te verbeteren, zodat de financiële administratie soepel blijft lopen. Hierdoor zorg je voor een betrouwbare financiële omgeving voor zowel de organisatie als de huurders.

Groeipad

Bij Vivare is er volop aandacht voor jouw persoonlijke groei en professionele ontwikkeling, zowel in de hoogte als in de breedte. Je wordt ondersteund in het uitbouwen van je talenten en het actueel houden van kennis en vaardigheden. De Vivare Academie, een eigen online platform, biedt actuele klassikale en online trainingen om kennis en vakbekwaamheid te vergroten. Dit aanbod wordt continu aangepast met input van medewerkers, waardoor kennis en kunde van Vivarianen wordt gestimuleerd en er altijd ruimte is voor groei.

Senior Medewerker Financiële Administratie
Financieel Administratief Expert
Medewerker Kwaliteit en Rapportage

Werken bij Vivare

Vivare is met 55.000 huurders een van de grootste woningcorporaties in Oost-Nederland. Dag in, dag uit zetten we ons in om in de regio zo veel mogelijk mensen een comfortabel en betaalbaar thuis te bieden. We richten ons specifiek op kwetsbare groepen en mensen met een bescheiden inkomen, zodat ook zij met plezier en in veiligheid kunnen wonen. Vivare heeft een uitdagende, maatschappelijke taak en die pakken we niet alleen aan. We slaan de handen ineen met bewoners, gemeenten, de overheid, aannemers en specialistische organisaties om samen onze doelstellingen te realiseren.

We zijn actief in zes gemeenten: Arnhem, Duiven, Overbetuwe, Renkum, Rheden en Westervoort. Verder zijn ze actief in achttien plaatsen: Arnhem, De Steeg, Dieren, Doorwerth, Duiven, Ellecom, Elst, Groessen, Heelsum, Heveadorp, Loo, Oosterbeek, Renkum, Rheden, Spankeren, Velp, Westervoort en Wolfheze.

  • Kantoor in Arnhem
  • Circa 300 medewerkers in Nederland
  • Gem. leeftijd 47 jaar
  • Thuiswerkmogelijkheden (o.a. ingerichte thuiswerkplek en thuiswerkvergoeding)

Collega's

Sanne van der Teems - Communicatie medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Wat mij vooral aansprak in het werken bij Vivare is het maatschappelijke karakter. Ik ben gek op teksten schrijven en content creëren. In deze functie ben ik daar veel mee bezig en kan ik nog veel leren van mijn collega's.

Wat was je vorige baan?
Junior online marketeer

Wat doe je in je vrije tijd?
Korfballen, met vrienden en vriendinnen afspreken, naar festivals, lekkere dingen bakken.

Erwin Daams - Operationeel Contractbeheerder - Contract en Leveranciersmanagement (CLM)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na vele jaren in de commerciële branche gewerkt te hebben, wilde ik graag iets doen waarin ik directer mijn steentje kan bijdragen voor de mens. In dit geval dus voor onze huurders.

Wat was je vorige baan?
Relatiebeheerder - Hefas Brandbeveiliging B.V.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, series kijken en naar Vitesse gaan.

Rosanne Hoogers - Senior klantconsulent Team Rheden - Renkum

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Vivare gaan werken om betrokken te zijn met de huurders in de wijk en ervoor te zorgen dat huurders fijn kunnen wonen.

Wat was je vorige baan?
Verkoopmedewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Winkelen & paardrijden

Arjan van Turnhout - Senior klantconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Vivare heeft een uitdagende maatschappelijke taak en als klantconsulent lever je een directe bijdrage. Toen ik (bijna) 5 jaar geleden de vacature zag was ik direct enthousiast. Daarnaast is er binnen Vivare volop aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling, hierdoor heb ik recent de stap gemaakt naar de functie van senior Klantconsulent.

Wat was je vorige baan?
Filiaalmanager - Detailhandel

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en samen zijn met familie en vrienden.

Sanne Rosalina - Manager Communicatie, afdeling Communicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een mensgerichte organisatie, maatschappelijk betrokken én lekker in beweging. Hier voel ik mij thuis. Samen met collega's een steentje bijdragen aan het bieden van een fijn thuis aan onze huurders. Elke dag van waarde zijn, voor onze huurders en voor elkaar.

Wat was je vorige baan?
Manager marketing en communicatie bij een particuliere zorgorganisatie

Wat doe je in je vrije tijd?
In gezelschap van vrienden en familie leuke dingen ondernemen. Samen met man en kinderen genieten van kleine en grote geluksmomenten.

Femke Smits - Strategisch adviseur HR en Organisatieontwikkeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie sprak mij enorm aan, in combinatie met de maatschappelijke impact die Vivare maakt. En het onderdeel zijn van een HR- team, maakt dat ik me als een vis in het water voel.

Wat was je vorige baan?
HR-adviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Leuke dingen doen met mijn gezin. Wandelen met de hondjes, winkelen en borrelen met vrienden.

Wim Bastein - Kwaliteitsexpert Vastgoedprojecten, afdeling Complexgestuurd Onderhoud en Ontwikkeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb een maatschappelijk hart en wil iets betekenen voor een ander (huurders, collega's, onderhoudspartners, etc.). En Vivare staat bekend als een fijne werkgever.

Wat was je vorige baan?
Werkvoorbereider Spoor ProRail.

Wat doe je in je vrije tijd?
Feyenoord aanmoedigen, sporten met mijn zoon en wandelen met de hond.

Sollicitatieproces

Intake recruiter of HR (brief selectie)
Eerste gesprek leidinggevende en collega
± Binnen 2 weken
Tweede gesprek met team en/of HR
± Binnen 1 week
Eventueel een derde gesprek
Arbeidsvoorwaardengesprek met HR
± Binnen 2 weken
Aanvragen van een VOG
± Binnen 2 weken
Tekenen arbeidsovereenkomst

Interessante baan?