Informatiemanager
Vivare Arnhem
Wat is vereist?
- Afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van Informatiekunde, Informatiemanagement of Bedrijfskunde
- Affiniteit met informatietechnologie is een vereiste
- 5-10 jaar relevante werkervaring
- Ervaring met het werken met externe leveranciers (operationele regie) en het adviseren van de organisatie op basis van architectuurprincipes
- Bedreven in het projectmatig werken en sensitief voor beveiligingsissues
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Initiatiefrijk, goed kunnen luisteren en weet hoofd- en bijzaken goed te scheiden
Wat krijg je?
- €4.366 - €5.897 bruto p/m (schaal J CAO Woondiensten), afhankelijk van kennis en ervaring en o.b.v. 36-urige werkweek
- 32 tot 36-urige werkweek
- We beginnen met een jaarcontract met de intentie voor een vaste aanstelling
- Ruim 5 weken vakantie per jaar
- Volop aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden met een persoonlijk opleidingsbudget
- Laptop en mobiele telefoon
- Ruime thuiswerkmogelijkheden (o.a. ingerichte thuiswerkplek en thuiswerkvergoeding)
- Auto of fietsen? Altijd een gunstige reiskostenvergoeding van €0,40 per km (deel belast deels onbelast)
- Een gezellig Grand Café waar je tegen een goed tarief met je collega’s kunt lunchen
Wat doe je?
- 20% Lopende processen optimaliseren
- 40% Projecten leiden en monitoren
- 10% Impactanalyses uitvoeren
- 10% Projecttaken oppakken (planningen maken, risico’s beheren, etc.)
- 20% Intern (strategisch) overleg
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Rob Wijnands
Adviseur Recruitment a.i.
Vacature
Als Informatiemanager bij Vivare ben je verantwoordelijk voor het overzien en optimaliseren van informatiesystemen en automatiseringsprocessen. Je speelt een centrale rol binnen de Informatisering en Automatisering (I&A) afdeling en werkt nauw samen met proceseigenaren en IT-dienstverleners. Jouw expertise wordt ingezet om te adviseren over de werking en verbetering van diverse applicaties en systemen. Ook draag je bij aan het denkproces rondom nieuwe technologische ontwikkelingen.
Een belangrijke verantwoordelijkheid in deze functie is het leiden van projecten. Dit houdt in dat je initiatieven van conceptfase tot implementatie begeleidt, waarbij je zorgt voor een nauwkeurige planning, risicobeheer en coördinatie met betrokken partijen. Voorbeelden van projecten zijn de implementatie van nieuwe software modules of het optimaliseren van bestaande processen. Ook voer je impactanalyses uit en doe je voorstellen voor het verbeteren van processen of systemen. Tot slot ben je betrokken bij het uitvoeren van analyses en het uitzoeken van oplossingen die aansluiten bij de behoeften van de organisatie.
Je werkt in het I&A team, dat bestaat uit een Manager, drie Informatiemanagers, drie Functioneel Applicatiebeheerders en een Data- en Informatie-expert.
Als je het leuk vindt om overzicht te houden in complexe situaties en je goed kunt omgaan met de verschillende meningen en ideeën van andere stakeholders, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je 's ochtends op kantoor een afstemmingsmoment met collega's om de dag te starten, waarna je lopende projecten en taken oppakt, concrete stappen zet en zichtbare resultaten behaalt.
Op een minder leuke werkdag heb je veel overleggen die weinig concrete resultaten opleveren, wat de productiviteit negatief beïnvloedt.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Lunch
- Projectplanning aanpassen
- Lopende processen optimaliseren
- Afdelingsoverleg
- Projecttaken oppakken
-
- Lunch
- Impactanalyse uitvoeren
- Overleg met stakeholder
- Overleg met collega
- Projecten leiden en monitoren
- Mails lezen en beantwoorden
-
- Lunch
- Lopende processen optimaliseren
- Intern overleg
- Lopende processen optimaliseren
- Projecten leiden en monitoren
-
- Lunch
- Impactanalyse uitvoeren
- Mails lezen en beantwoorden
- Projecttaken oppakken
- Administratie bijwerken
- Intern overleg
-
- Lunch
- Vrije middag
- Projectplanning aanpassen
- Lopende processen optimaliseren
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Bij Vivare is er volop aandacht voor jouw persoonlijke groei en professionele ontwikkeling, zowel in de hoogte als in de breedte. Je wordt ondersteund in het uitbouwen van je talenten en het actueel houden van kennis en vaardigheden. De Vivare Academie, een eigen online platform, biedt actuele klassikale en online trainingen om kennis en vakbekwaamheid te vergroten. Dit aanbod wordt continu aangepast met input van medewerkers, waardoor kennis en kunde van Vivarianen wordt gestimuleerd en er altijd ruimte is voor groei. Daarnaast krijgen ook jonge talenten bij Vivare volop kansen om zich verder te ontwikkelen. Jong Vivare brengt jonge collega’s uit diverse afdelingen en teams samen voor leerzame en gezellige activiteiten, waarbij netwerken en kennisdeling centraal staan.
Werken bij Vivare
Vivare is met 55.000 huurders een van de grootste woningcorporaties in Oost-Nederland. Dag in, dag uit zetten we ons in om in de regio zo veel mogelijk mensen een comfortabel en betaalbaar thuis te bieden. We richten ons specifiek op kwetsbare groepen en mensen met een bescheiden inkomen, zodat ook zij met plezier en in veiligheid kunnen wonen. Vivare heeft een uitdagende, maatschappelijke taak en die pakken we niet alleen aan. We slaan de handen ineen met bewoners, gemeenten, de overheid, aannemers en specialistische organisaties om samen onze doelstellingen te realiseren.
We zijn actief in deze gemeenten: Arnhem, Duiven, Overbetuwe, Renkum, Rheden en Westervoort. Verder zijn we actief in de volgende plaatsen: Arnhem, De Steeg, Dieren, Doorwerth, Duiven, Ellecom, Elst, Groessen, Heelsum, Heveadorp, Loo, Oosterbeek, Renkum, Rheden, Rozendaal, Spankeren, Velp, Westervoort en Wolfheze.
Open sollicitatie of stage?
Zit jouw ideale vacature er niet tussen of wil je graag stagelopen bij een woningcorporatie met hart voor haar huurders? Stuur ons via deze link je motivatie en cv en we nemen graag contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.
- Kantoor in Arnhem
- Circa 300 medewerkers in Nederland
- Gem. leeftijd 47 jaar
- Thuiswerkmogelijkheden (o.a. ingerichte thuiswerkplek en thuiswerkvergoeding)